
Treści, które jedynie wypełniają puste miejsce i w sztampowy sposób informują o ofercie – na pewno nie chcesz takich tekstów na swojej stronie internetowej. Jeśli prowadzisz biznes, zależy Ci na tym, by Twoja witryna zachęcała do zakupu czy zamówienia usługi. Pomogą Ci w tym dobre teksty sprzedażowo-wizerunkowe. Przeczytaj więc wpis i sprawdź, jak pisać lepsze treści na firmową stronę.
Postaw odbiorcę w centrum
Teksty w serwisie firmy nie istnieją dla samych siebie czy prezentacji elokwencji ich autora. Ich cel powinien być biznesowy – mają skłaniać potencjalnego klienta do stania się realnym klientem. Dlatego też dobre teksty na Twoją stronę to między innymi takie, które stawiają w centrum czytelnika, a ten czytelnik to zazwyczaj człowiek, który sam zapoznaje się z treściami i dokonuje wyboru oferty lub nie. Zwracaj się więc do niego w pierwszej osobie, w liczbie pojedynczej.
Przed przystąpieniem do tworzenia treści zdobądź też o swoich czytelnikach jak najwięcej informacji – szczególnie tych odnoszących się do ich potrzeb i problemów, a także języka, jakim się posługują, opisując te potrzeby.
Pobudź wyobraźnię, zadaj pytanie
Lepsze treści na stronie internetowej to też takie, które angażują wyobraźnię odbiorcy, wywołują w nim wspomnienia lub pobudzają do refleksji. Zastanów się, w jakich miejscach w tekstach możesz użyć takich sformułowań jak: pamiętasz jak…, wyobraź sobie, że…, pomyśl jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby…. Jeśli użytkownik odtworzy w umyśle konkretne, życiowe sytuacje, bardziej utożsami się z treścią i zapadnie ona na długi czas w jego pamięci.
Kolejnym elementem, który zwiększa zaangażowanie odbiorcy, są pytania – to one przykuwają uwagę czytelnika, ponieważ uruchamiają w nim naturalną potrzebę poznania odpowiedzi. Ponadto dynamizują treść, co w przypadku internetowych tekstów pełni istotną funkcję. Znudzony odbiorca może przecież w ciągu jednej sekundy przenieść się na stronę konkurencji.
Sięgnij do słownika odbiorców
Dobre teksty na stronę internetową to również takie, w których znajdują się słowa i sformułowania używane przez odbiorców. Profesjonalny wizerunek nie musi łączyć się ze stosowaniem specjalistycznego języka. Jeśli Twoi odbiorcy się nim nie posługują, jedynie wywołasz u nich frustrację zamiast poczucia satysfakcji. Ze specjalistycznym językiem ma też związek klątwa wiedzy, czyli postrzeganie tego, co już wiesz z danej dziedziny, jako oczywistości. Tymczasem Twoja perspektywa może zupełnie różnić się od spojrzenia odbiorcy, który na przykład dopiero zaczął interesować się jakimś zagadnieniem. Staraj się więc przyjąć punkt widzenia czytelnika i używać znanych mu terminów.
Zadbaj o strukturę treści
Przyswajanie tekstów internetowych różni się od odbioru treści na papierze. W przypadku treści na stronę internetową ważną rolę odgrywa ich struktura. Zatroszcz się więc o przyciągające uwagę nagłówki, kilkuzdaniowe akapity nieformujące się w ścianę tekstu, listy punktowane i pogrubienie istotnych kwestii. Zdania podobnie jak akapity nie powinny być zbyt długie – najlepiej, by zawierały nie więcej niż 20 słów.
Pamiętaj o poprawności i estetyce
Oczywistością jest, że dobre treści na stronie internetowej nie zawierają błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, gramatycznych i stylistycznych. Jeśli nie jesteś specjalistą od poprawności językowej, najlepiej oddaj swój tekst do korekty i redakcji specjaliście. Dla komfortu odbioru treści poza poprawnością ważny jest dobór czytelnego fontu, odpowiedniej wielkości liter i przejrzystego formatowania.
Nie pomiń SEO
Twoje teksty na stronie internetowej mogą być wyjątkowo ciekawe i pomocne. Jeżeli jednak nie zadbasz o ich pozycjonowanie, prawdopodobnie nikt ich nigdy nie przeczyta. Użytkownicy nie trafią na nie, szukając w wyszukiwarce odpowiedzi na swoje pytania. Dlatego zanim zajmiesz się tworzeniem tekstów, dobierz odpowiednie frazy kluczowe z pomocą narzędzi SEO. Możesz stworzyć cały content plan, w którym uwzględnisz różne tematy interesujące odbiorców i pozycjonujące Twoją witrynę. Jeśli potrzebujesz wsparcia w kwestii treści i SEO, możesz zapoznać się z ofertą agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe, która tworzy strony internetowe w Lublinie i dba o ich dotarcie do klientów.
Stosując powyższe zasady, stworzysz lepsze teksty na stronę internetową. Przyciągniesz odbiorców tematem i nagłówkiem, a następnie zatrzymasz ich ciekawą i przystępną treścią. Może nawet uda Ci się przeobrazić czytelników w swoich klientów?